Administrateur Posté(e) le 3 octobre 2023 Signaler Posté(e) le 3 octobre 2023 UltraVision glider : https://www.facebook.com/gonzalo.garciaatance Citation Hi everyone, I'm the designer of the UltraVision glider, which features an unobstructed cockpit to maximize the flying experience. When I flew along the crest of my local hills, I missed the ability to see beneath me, something I could do while walking. I found that the cockpit view was more restricted than the 360-degree view while walking !!!, motivating me to create the Ultravision. Currently, it's still in the project phase. The widespread use of electric sustainers has reduced the “performance anxiety” caused by the limited ability to fly in poor weather conditions or the possibility of not being able to return to the airfield. Eliminated the “performance anxiety” with electric sustainers/selflaunchers, it makes sense to design gliders to maximize the flying experience, hence the unobstructed cockpit design. All gliders till now have been designed to maximize performance given the wingspan and the intended selling price, I believe a change of paradigm will come. I've submitted a scientific article for peer review in Technical Soaring (OSTIV) on April 17, 2023, which includes detailed performance calculations for 18m and 13.5m wingspans and three certification strategies (CS-22 / JAR-22). The peer review is being handled by a top glider designer of a top glider company. However, the peer review process may take some time, as it's conducted by voluntary experts in the field. It is fair to say that the article might be rejected, but let's keep our fingers crossed! I can't share specific calculation details yet, as that's contingent on publication. However, for an 18m wingspan with flaps, the estimated maximum glide ratio ranges from a 46 to 50, depending on grade of fuselage development and optimization. Feel free to comment on the project, share it, and provide any feedback you may have. I believe that in 20 years time, a significant portion of gliders will adopt my design philosophy. The choice ultimately depends on your personal preferences and your demands when buying a new glider. For me, if given the option to fly the UltraVision with a glide ratio of 46-50 or a high-performance glider with a 56 glide ratio on a Saturday at the local field, I would choose the UltraVision most of the times. Gonzalo Garcia-Atance, Aeronautical Eng., PhD. Lecturer in Engineering (Aircraft Design and Stability) Citer Une même passion, 3 sites : http://www.planeur.net - http://www.volavoile.net - http://www.NetCoupe.net
Bruno J Posté(e) le 4 octobre 2023 Signaler Posté(e) le 4 octobre 2023 Merci C'est un balcon planant Citer
pfassin Posté(e) le 5 octobre 2023 Signaler Posté(e) le 5 octobre 2023 La position de vol !!! aie mon dos.... Citer
lperez Posté(e) le 16 octobre 2023 Signaler Posté(e) le 16 octobre 2023 avantage ergonomique , possibilité d'avoir un toilette intégré dans cette formule ! Citer
Bob Posté(e) le 16 octobre 2023 Signaler Posté(e) le 16 octobre 2023 Toilette sèche de préférence. Citer
vincent jouvet Posté(e) le 16 octobre 2023 Signaler Posté(e) le 16 octobre 2023 Le gars doit pas connaitre les DG ! ni les ailes Horten qui sont le top pour voir devant... je parle pas du reste concernant la Horten, jamais volé dessus Citer 2 options ? prends la mauvaise, comme ça si tu te trompes... vincent.jvt01"xxx"free.fr
CPT Posté(e) le 17 octobre 2023 Signaler Posté(e) le 17 octobre 2023 (modifié) et même un émouchet ! Modifié le 17 octobre 2023 par CPT Les DG, sans chaussures blanches ! Citer La philanthropie de l'ouvrier Charpentier est bien connue !Tout en avance d'un jour Une même passion, 2 sites : https://bia-z-and-aerologic.jimdosite.com/ https://cpt-promet.s3.eu-west-1.amazonaws.com/promet/index.html
vincent jouvet Posté(e) le 17 octobre 2023 Signaler Posté(e) le 17 octobre 2023 Au concours des planeurs moches, il a sa place Tiens, il n'y a jamais eu de sujet sur les planeurs moches ? Pas mal pour l'hiver.... Citer 2 options ? prends la mauvaise, comme ça si tu te trompes... vincent.jvt01"xxx"free.fr
Bob Posté(e) le 18 octobre 2023 Signaler Posté(e) le 18 octobre 2023 En fait le projet de début de post existe (presque !) déjà : https://soaring.de/osclass/index.php?page=item&id=73866 Citer
Bruno J Posté(e) le 19 octobre 2023 Signaler Posté(e) le 19 octobre 2023 Bonjour, Planeurs moches……pas d'accord ! "Différents de nos modèles actuels" serait plus approprié . Citer
Stéphane Posté(e) le 19 octobre 2023 Signaler Posté(e) le 19 octobre 2023 il y a une heure, Bruno J a dit : Bonjour, Planeurs moches……pas d'accord ! "Différents de nos modèles actuels" serait plus approprié . Voir le sujet ici: https://www.volavoile.net/topic/14384-planeurs-moches/?do=getNewComment Citer Stéphane Vander Veken
SVE Posté(e) le 19 octobre 2023 Signaler Posté(e) le 19 octobre 2023 Il y a 1 heure, Bruno J a dit : Bonjour, Planeurs moches……pas d'accord ! "Différents de nos modèles actuels" serait plus approprié . C'est bien sur personnel, mais je le trouve pas très beau Citer
SVE Posté(e) le 19 octobre 2023 Signaler Posté(e) le 19 octobre 2023 Comme celui ci , mais vu sa spécifité technique Citer
jambeau Posté(e) le 11 janvier Signaler Posté(e) le 11 janvier C’est moche avec un CX déplorable. Je serais curieux de voir les résultats en soufflerie ! Citer "planeur.aero" site de photos et vidéos de vol en planeur sur les Alpes "Un Siècle d'Aérotemps" mes souvenirs Aéronautiques dans l'Histoire
SVE Posté(e) le 12 janvier Signaler Posté(e) le 12 janvier Oui mais très spécifique il peut décoller sur l'eau !!! Citer
Leche Pascual Posté(e) le 12 janvier Signaler Posté(e) le 12 janvier Le 17/10/2023 à 07:57, CPT a dit : et même un émouchet ! Un émouchet est quand même plus présentable qu'un nez qui coule... Citer Quand on voit ce qu'on voit, et qu'on entend ce qu'on entend...
Messages recommandés
Rejoindre la conversation
Vous pouvez publier maintenant et vous inscrire plus tard. Si vous avez un compte, connectez-vous maintenant pour publier avec votre compte.