jvasic Posté(e) le 26 janvier 2006 Signaler Posté(e) le 26 janvier 2006 Me demande bien comment il fait, Winpilot, pour recevoir une alarme FLARM ? Ca ne me paraît pas prévu dans le protocole NMEA183 ? Jean Vic
D-5434 Posté(e) le 26 janvier 2006 Signaler Posté(e) le 26 janvier 2006 Il faut bien sur brancher le PocketPC sur un FLARM ! OlivierDelta Omega.............- Eh! qu'aimes-tu donc, extraordinaire étranger?- J'aime les nuages... les nuages qui passent... là-bas... là-bas... les merveilleux nuages! Charles Baudelaire, L'étranger
Invité Invité Posté(e) le 27 janvier 2006 Signaler Posté(e) le 27 janvier 2006 Il faut bien sur brancher le PocketPC sur un FLARM ! Ah ben merci alors je n'y avais pas pensé !Sans rire - il doit avoir qq chose de différent d'un bête GPS sérei NMEA 183 2.0 ?Encore merci :lol:
D-5434 Posté(e) le 27 janvier 2006 Signaler Posté(e) le 27 janvier 2006 (modifié) Le FLARM envoie des séquences NMEA spécifiques.Voir le FLARM Dataport Sentences consist of NMEA-0183-standard GPRMC, GPGGA and GPTXT sentences and NMEA-0183-style proprietary sentences that start with PFLA, in addition to Garmin’s proprietary sentence PGRMZ. FLA has been officially assigned by NMEA as the FLARM manufacturer code on July 26, 2004...........Sentence PFLAUSyntax: PFLAU,<RX>,<TX>,<GPS>,<Power>,<AlarmLevel>,<RelativeBearing>,<AlarmType>, <RelativeVSep>,<RelativeHDist>Meaning: Operating status and high priority intruder and obstacle data, especially on the most relevant target. This is the main sentence to be used for 3rd party applications. This sentence is especially designed for 3rd party applications with limited CPU performance. Do always track and parse this sentence as it is given the highest priority. Important information might be lost if you only parse PFLAA sentences. Obstacle warnings are only given in PFLAU. Note that no mode information is communicated from FLARM to 3rd party devices (e.g. warning vs. nearest mode, sound volume, suppression modes), i.e. 3rd party devices must maintain their own user dialogue for these settings. Inform the user when PFLAU is not received regularly, i.a. not for more than 2.8s.Input / Output: only sent by FLARMAvailability on the extension port: always available, no configurationAvailability on the data port: depending on configuration (PFLAC,NMEAOUT)Periodicity: sent once every second (1.8s at maximum)Values:<RX>Number of devices currently received regardless of the horizontal or vertical separation, an integer from 0 to 99. If 0 then processing may be based on extrapolated historical data, i.e. there might be other traffic around. Do not expect to receive <Rx> PFLAA sentences, because the number might be higher or lower.<TX>Transmission status, 1 (hex31) for OK and 0 (hex30) for no transmission<GPS>GPS status, 1 (hex31) for 3d-fix and 0 (hex30) for no GPS reception<Power>Power status, 1 (hex31) for OK and 0 (hex30) for under- or over-voltage<AlarmLevel>Alarm level as assessed by FLARM0 = no alarm (used for no-alarm traffic information)1 = low-level alarm2 = important alarm3 = urgent alarm<RelativeBearing>Relative bearing in degrees from the own position and ground track to the intruder’s / obstacle’s position, an integer from -180 to 180. Positive values are clockwise. 0° indicates that the object is exactly ahead.<AlarmType>Type of alarm as assessed by FLARM0 = aircraft traffic (used for no-alarm traffic information)1 = silent aircraft alarm (displayed but no alarm tone)2 = aircraft alarm3 = obstacle alarm<RelativeVSep>Relative vertical distance in m, negative values indicate the target is lower, signed integer.<RelativeHDist>Relative horizontal distance in m, unsigned integer.Example:$PFLAU,3,1,1,1,2,-30,2,-32,755*FLARM is working properly and currently receives 3 other aircraft. The most dangerous of these aircraft is at 11 o’clock position 32m below and 755m away. It is an important alarm.$PFLAU,2,1,1,1,0,,0,,*FLARM is working properly and receives two other aircraft. They are both out of range. Modifié le 27 janvier 2006 par D-5434 OlivierDelta Omega.............- Eh! qu'aimes-tu donc, extraordinaire étranger?- J'aime les nuages... les nuages qui passent... là-bas... là-bas... les merveilleux nuages! Charles Baudelaire, L'étranger
jm.franssen Posté(e) le 5 février 2006 Signaler Posté(e) le 5 février 2006 Et il fait quoi exactement le WinPilot 7 quand il reçoit une alarme FLARM?Sur le site de WP, on parle juste d'un son, mais rien de plus.Or, le boîtier FLARM émet déjà une alarme sonore. Je ne vois pas l'intérêt de rajouter un son suplémentaire qui serait émis par le PDA.A moins que l"indication ne précise la direction du traffic conflictuel. Par exemple "Traffic à 3 heures, en haut".Est-ce qu'il y a une indication de la position du traffic dangereux sur la moving map?Est-ce que quelqu'un a déjà testé en vol? Merci. Jean-Marc Franssen
D-5434 Posté(e) le 5 février 2006 Signaler Posté(e) le 5 février 2006 (modifié) A moins que l"indication ne précise la direction du traffic conflictuel. Par exemple "Traffic à 3 heures, en haut".Est-ce qu'il y a une indication de la position du traffic dangereux sur la moving map?Réponse OUI aux deux questions. Vas voir sur ce documentDans ce document, tu peux cliquer sur l'image http://www.delta-omega.com/lignes/winpilot/photos/flarm_1.jpget entendre un exemple de son (en Anglais) trafic 1h au dessus.C'est facile de faire des sons en Français, ce sont des fichiers .Wav Modifié le 5 février 2006 par D-5434 OlivierDelta Omega.............- Eh! qu'aimes-tu donc, extraordinaire étranger?- J'aime les nuages... les nuages qui passent... là-bas... là-bas... les merveilleux nuages! Charles Baudelaire, L'étranger
Invité Olivier EVRARD Posté(e) le 17 février 2006 Signaler Posté(e) le 17 février 2006 Bonjour, Quelqu'un aurait-il un lien pour le raccordement d'un Flarm ( non lx-flarm ) avec un PDA ? Merci
DT38 Posté(e) le 17 février 2006 Signaler Posté(e) le 17 février 2006 voir la notice:http://perso.wanadoo.fr/flarm/images/FLARM...ec%20instal.pdf
Invité Patrick Velluz Posté(e) le 13 mai 2006 Signaler Posté(e) le 13 mai 2006 Bonjour, comment peut-on modifier ou enlever l'étiquette qui indique la proximité d'un autre aéronef? Cette étiquette reste en permanence à côté du planeur au milieu de l'écran, même s'il n'y a pas d'alarme et ça me dérange. Merci et bons vols,PV
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